Logotipo del repositorio
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • Comunidades
  • Navegar
Banner Agustinos

Repositorio Agustinos

linea divisora
colecciones

Colecciones

autores

Autores

titulos

Títulos

fechas

Fechas

materias

Materias

Comunidades en el Repositorio

Elija una comunidad para visualizar sus colecciones.

logo san agustin
Casa de Formación San Agustín
logo centro educativo particular san agustin
Centro Educativo Particular San Agustín
logo san agustin
CEP Nuestra Señora del Consuelo
logo chiclayo
Colegio San Agustín, Chiclayo
santa rosa de chosica
Colegio Santa Rosa de Chosica
logo comunidad apostolicas
Comunidad de Gestión Corporativa de Obras Apostólicas
logo tecnologico san agustin
Instituto de Educación Superior Tecnológico Privado San Agustín
logo comunidad apostolicas
Provincia Nuestra Señora de Gracia del Perú – Orden de San Agustín
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "004727 - 0021"

Mostrando 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    Ítem
    Acceso Abierto
    An analysis of Molly Bloom' monologue in the final chapter of the "Ulysses" Inside the chaotic stream of Molly Bloom's consciousness: to what extent does the absence of punctuation marks in Molly Bloom's monologue in the chapter "Penelope" of "Ulysses" by James Joyce assimilates The reproduction of thoughts
    (Colegio San Agustín, 2019-11) 004727 - 0021; Augusto Lescano Guevara
    The topic of this extended essay is about the last chapter of the “Ulysses” of James Joyce. Considering the context of the XX century and the woman in order to analyze the character of Molly Bloom. The principal motivation to do this work was a reading to the book of “Ulysses” and an interest for the character of Molly Bloom and her last monologue in the novel. Also, the interest for James Joyce as a writer and how he can express a lot of feelings and thoughts of the people using complex monologues as we can see in his literary production. The main problem for this extended essay is “How the absence of punctuation marks can represent the reproduction of thoughts inside the mind of Molly Bloom?” I will answer this question using material that can help me to do a deeper exam to the last chapter, just like the study of Gilbert Stuart and the book of Robert Humphrey, this sources will allow me to make arguments and answer the question. For do this I divided the extended essay in two parts, the first one to contextualize the character and the space and the second to study the chapter and analyze it Also, I made a qualitative methodology to work during all the task in order to achieve my goals.
logo agustinos

Av. Pablo Carriquiry 128. San Isidro
Lima - Perú

Agustinos

Conocenos Carisma Agustino Educación Católica Vida Parroquial Facturación

Enlaces de Interés

Orden San Agustín CEA Arzobispado de Lima Conferencia Episcopal

Suscríbete a nuestras Comunicaciones

Deseo recibir información sobre las actividades relacionadas a la espiritualidad agustina.

©Copyright 2024 - Agustinos Perú | Todos los Derechos Reservados​